Supervision hjælper dig med at forebygge stress, skabe balance og bevare arbejdsglæden

Hvorfor er supervision en god ide?

Supervision giver et professionelt refleksionsrum, hvor I kan arbejde med de udfordringer, dilemmaer og relationer, der opstår i praksis. Her bliver der tid og plads til at stoppe op, undersøge situationer og få nye perspektiver på arbejdet.

Med supervision bliver det muligt at få øje på både styrker, blinde vinkler og de mønstre, der kan opstå i en travl hverdag. Som psykolog Dorthe Birkmose peger på, er refleksion og faglig sparring afgørende for at kunne passe på sin faglighed – og undgå at arbejdspres og afmagt udvikler sig til hårde eller uhensigtsmæssige måder at være i arbejdet på.

Supervision kan derfor være med til at forebygge stress, mindske følelsen af at stå alene med svære situationer og styrke både arbejdsglæde og faglig kvalitet.

Samtidig giver supervision nye handlemuligheder i konkrete situationer – til gavn for både medarbejdere, borgere og organisationen.

Kort sagt:
Supervision styrker refleksionen, kvaliteten i arbejdet og trivslen hos dem, der udfører det.

Hvem superviserer?

Ditte Hartmann
Uddannet supervisor, sygeplejerske og Cand.cur

Jeg er uddannet supervisor fra Københavns Professionshøjskole. Uddannelsen kombinerer teori og intensiv træning i individuel og gruppe-supervision, så læring og refleksion bliver omsat til praksis – dér hvor hverdagen folder sig ud.

Læs mere

Kontakt mig

Skriv eller ring på telefon: 53 38 47 00

Hvis du gerne vil have at jeg ringer til dig